Jak zwiększyć ruch na stronie VOD? Skuteczna reklama serwisu VOD

Jesteś właścicielem strony VOD, ale choć masz bogatą ofertę filmów, seriali i programów tv, to jednak mało użytkowników z tego korzysta? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do szerszego grona widzów? Co zrobić, by zwiększyć ruch na stronie VOD? Podpowiadamy!

Pozycjonowanie serwisu VOD

Dzisiaj internet jest miejscem, do którego zaglądamy niemalże w każdym celu. Jest nim również rozrywka. Dają ją między innymi serwisy VOD, które pozwalają na oglądanie filmów, seriali i innych produkcji telewizyjnych w dowolnym momencie. Dzisiaj nie trzeba już oglądać telewizji zgodnie z programem tv. Z powodzeniem można dopasować tę formę rozrywki do siebie, oglądając za pośrednictwem internetu. Niestety to sprawia, że w sieci jest wiele stron VOD. Co zrobić, by być tą najchętniej odwiedzaną? Konieczne jest pozycjonowanie serwisu VOD, które opisane zostało na bizzit.eu/jak-pozycjonowac-strone-vod-z-serialami-programami-filmami-online. Wskazówki od profesjonalistów zawsze będą cenne. Jak więc pozycjonować serwis z filmami, serialami i programami na żądanie?

Audyt SEO i optymalizacja strony z serialami i filmami

Najważniejsze jest to, by zacząć od audytu SEO. Dzięki niemu będzie wiadomo, co trzeba poprawić, by strona osiągała lepsze rezultaty. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie zaplanowanych działań. Najczęściej zaczyna się od optymalizacji strony. Polega ona na zmianie meta title i meta description, opisów ALT zdjęć, ale również na wielu technicznych poprawkach, które mają za zadanie usprawnić działanie serwisu. Kluczowe jest ustawienie przekierowań, stworzenie mobilnej wersji strony, dobrej architektury witryny.

Content marketing serwisu VOD

Bardzo ważne jest to, by treści na stronie internetowej były unikalne. Nie warto kopiować opisów seriali, filmów i programów z innych miejsc. Zdecydowanie lepiej zlecić napisanie ich na zamówienie. Oczywiście warto pokusić się o opisy kategorii i to wzbogacone o słowa kluczowe. Dzięki temu internauta będzie wiedział, czego może się spodziewać po tak skategoryzowanych produkcjach. Opisy służą nie tylko zaciekawieniu czytelnika, ale również algorytmowi Google, który może nagrodzić za nie stronę wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Oczywiście warto postawić również na content w postaci poradników. W tym celu dobrze jest utworzyć bloga, na którym zamieszczane będą artykuły.

Link buliding a strona VOD

Oczywiście nie da się zwiększyć ruchu na stronie bez linkowania. Warto zadbać o to, by perfekcyjnie przebiegało linkowanie wewnętrzne, a więc pomiędzy kategoriami, ale powinno się postawić również na linkowanie zewnętrzne, tzw. backlinki. Gdzie je umieścić? Wszędzie! Najlepiej w social mediach, na forach internetowych, stronach poświęconych filmom i serialom. Prowadzić mogą zarówno do kategorii, jak i konkretnych produkcji, czy nawet wpisów na blogu.

Skuteczna reklama serwisu VOD

Oczywiście nie można pominąć reklamy płatnej w Google Ads. Warto dobrze zaplanować kampanię, by przekładała się na faktyczny ruch na stronie. Na pewno wejść na stronę będzie więcej dzięki reklamie płatnej, ale trzeba też zatroszczyć się o to, by internauta wracał na stronę lub nawet wykupił abonament.