Konieczna wymiana opon zimowych

Chęć zaoszczędzenia bywa niejednokrotnie zgubna. Oczywiście warto oszczędzać jeżeli jest to możliwe, lecz lepiej tego nie robić w przypadku zmiany opon. Według przeprowadzanych corocznie ankiet wśród kierowców, część z nich przyznaje się, że oszczędza na wymianie opon bądź nie stosuje ich adekwatnie do sezonu. Jak sama nazwa wskazuje opony przeznaczone na konkretny sezon letni bądź zimowy będą nadawać się wyłącznie na warunki drogowe panujące w tym czasie. Opony przeznaczone na sezon letni już w temperaturze +7 stopni Celsjusza tracą swoje właściwości, a opony przeznaczone na sezon zimowy w nieco wyższych temperaturach będą całkiem nie przydatne. Nie przestrzeganie terminowej wymiany opon może skutkować poważnym wypadkiem bądź niekontrolowaną utratą sterowności nad pojazdem w najmniej oczekiwanym momencie takim jak na przykład ostry zakręt.
Z czego składają się zimowe opony?
Opony przeznaczone na sezon zimowy a letni znacznie się od siebie różnią pod względem wyglądu jak i proporcji substancji użytych do ich produkcji. W celu kupna takich opon warto odwiedzić https://noweopony.pl/opony/zimowe/185/65/r15, w którym to znajdziemy najlepsze oferty. A więc z czego składa się opona do jazdy w zimie? Główną jej częścią, która największą powierzchnią styka się z nawierzchnią drogi jest tak zwany bieżnik. Jest to zewnętrzna część opony odpowiedzialna przede wszystkim za przenoszenie obciążeń pojazdu na drogę. To ona ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią a więc musi być odpowiednio skonstruowana pod tym względem. Należy sobie powiedzieć że do produkcji opon śnieżnych wykorzystywany w dużych ilościach jest kauczuk naturalny, sprawia on że niskie temperatury nie powodują zmiany przyczepności na gorsze. Ponad to bieżnik w oponach śnieżnych charakterystycznie wyglądam, ponieważ posiada on specjalne rowki powodujące zwiększenie przyczepności kół do podłoża gdy jeździmy po śniegu.
Kolejnym elementem jest ściana boczna, to specyficzna część opony, i choć jest wykonana teoretycznie z miękkie gumy to posiada dużą grubość i ma za zadanie zabezpieczać opony przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas jazdy. Dodatkowo ścianki boczne usztywniają oponę co ma duże znacznie podczas jazdy po nierównościach. Kolejną i zarazem bardzo znaczącą grupę elementów, o których mało się mówi lecz które wykonują największą pracę to tak zwane warstwy usztywniające. Zbrojone są cienkimi drucikami, które leżą obok siebie ukośnie, są również zaplatane co sprawia że są bardzo wytrzymałe. Co ważne nie tylko wpływają na wytrzymałość opon ale również wpływają na ich usztywnienie, które ma ogromne znaczenie podczas jazdy. Są to kluczowe grupy stanowiące o jakości opon. Korzystając z ofert jakie udostępni nam https://noweopony.pl/opony/zimowe warto patrzeć nie tylko na markę ale również na dane techniczne wpływające bezpośrednio na jazdę po drodze.
Idealny wzór bieżnika?
Udając się po zakup nowych opon możemy spotkać się z wieloma kształtami bieżnika. Jest to nic innego jak nacięcia na oponie w wyznaczonych kierunkach. Można stwierdzić że jest to tak naprawdę bez znaczenie jednak to nie do końca prawda, ponieważ jeden kształt bieżnika sprawdzi się w innych sytuacjach i warunkach drogowych niżeli ten drugi kształt. Między innymi wyróżniamy takie kształty jak żebrowy, ciągnący i blokowy. Są to najczęściej stosowane kształty bieżnika. Co ciekawe coraz częściej są one mieszane ze względu na ich uniwersalność. A więc odchodzi się już od standardowych i oklepanych rozwiązań.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski