15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta, a słowa wypowiedziane przez Kennedy'ego 60 lat temu nabierają w obecnej sytuacji nowego znaczenia.
Przypominamy więc: "Wszyscy jesteśmy konsumentami - ВСІ МИ – СПОЖИВАЧІ „ – w sklepie, pociągu, banku czy zawierając umowę z operatorem telefonicznym, bez względu na to skąd przybywamy.
„Znaleźliśmy się w szczególnej sytuacji. Napływ uchodźców z Ukrainy stawia przed nami wszystkimi nowe wyzwania. Osiedlając się w Polsce, stają się automatycznie uczestnikami obrotu gospodarczego, więc tak jak pozostałym mieszkańcom kraju należy im się wsparcie w sporach konsumenckich” powiedział Starosta Będziński Sebastian Szaleniec
Odpowiadając na potrzeby uchodźców Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił infolinię konsumencką po ukraińsku (22 290 89 16 lub 801 440 220) gdzie po odsłuchaniu pierwszego komunikatu wybiera się cyfrę 5.
Konsumenckie Centrum e-Porad także będzie udzielać porad po ukraińsku - maile należy wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Fundacja LexCultura (prawnicy Fundacji wspólnie z prawnikami ukraińskimi) przygotowała krótki poradnik konsumencki w języku ukraińskim.