Jak pisać teksty SEO?

5 min czytania
Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO?

Tworzenie treści na strony internetowe to nie lada wyzwanie. Dzięki nim możesz bowiem dotrzeć do nowych klientów oraz sprawić, że Twoja witryna będzie zajmowała wyższe pozycje w Google. Twoje teksty muszą charakteryzować się jednak nie tylko wysoką jakością oraz atrakcyjnym wyglądem, ale również odpowiednią konstrukcją, która zapewni lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Jak skutecznie pisać pod wyszukiwarki? Poznaj najważniejsze zasady skutecznego copywritingu SEO o tym piszemy w poniższym artykule.

SEO copywriting co to jest?

Czy wiesz, że im lepsza pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na pozyskanie klientów? Sama witryna jednak już nie wystarcza lepszą widoczność możesz zyskać poprzez wszelkie działania SEO. Optymalizacja stron internetowych to długi proces. Obejmuje działania w witrynie, jak i poza nią. W pozycjonowaniu ogromną rolę odgrywają teksty SEO, które muszą być jednocześnie użyteczne dla odbiorców oraz wartościowe dla Google.

Aby poprawić pozycję Twojej witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, musisz postawić więc na skuteczny SEO copywriting. Polega on na tworzeniu tekstów, które z jednej strony w angażujący i atrakcyjny sposób będą odpowiadać na zapytania użytkowników, a z drugiej spełnią założenia techniczne i będą widoczne dla algorytmów wyszukiwarki. Poprzez takie działanie czytelnik pozostanie dłużej na stronie i wykona określone działanie np. zapisze się do newslettera.

Jeśli na Twojej głowie spoczywa znacznie więcej niż dbanie o treści na stronie, to zleć to zadanie agencji marketingu zintegrowanego WeNet. Pamiętaj, że publikowanie wartościowych artykułów nie jest działaniem jednorazowym skuteczne pozycjonowanie wymaga unikalnych, aktualnych i dobrze zoptymalizowanych tekstów tworzonych regularnie.

Skuteczne teksty SEO  jak tworzyć treści przyjazne wyszukiwarkom?

Jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom?

Marketing treści wiąże się ze znacznym wzrostem ruchu na stronie. Dzięki niemu możesz zbudować pozycję eksperta w branży. Aby jednak zyskać status autorytetu i przekonać do siebie klientów oraz wyszukiwarkę Google, musisz zainteresować się trzema kluczowymi zjawiskami.

1. Topical Authority

Google stawia na jakość treści, a ideą nierozłącznie związaną z wartościową zawartością stron jest Topical Authority. Według niej wyszukiwarka lepiej pozycjonuje te witryny w wynikach wyszukiwania, które publikują materiały tematycznie związane z daną branżą.

Dlatego twórz treści SEO, które będą rzetelnie i wyczerpująco opisywać temat, odpowiadać na najczęstsze zapytania klientów, wykorzystywać słowa kluczowe i promować wartościową dla użytkowników wiedzę. Stosuj przy tym odwołania np. przypisy, dziel wątki na szczegółowe i ogólne, wyjaśniaj trudne pojęcia oraz stosuj linki wewnętrzne.

2. Topic Clusters, czyli klastry tematyczne

Ideą pokrewną z Topical Authority są klastry tematyczne. Ich dobrze zorganizowana struktura znacznie poprawia widoczność strony WWW oraz konwersję.

Zgodnie z tą zasadą strona główna witryny powinna być bogata w wartościową treść. Publikowane na niej teksty SEO muszą zawierać słowa kluczowe związane z branżą i atrakcyjne przyciski wzywające do działania. Wspomnianą zawartość rozwijają treści powiązane pogrupowane według kategorii, pisane z myślą o czytelnikach, wyczerpujące poruszany temat oraz bogate w linki zewnętrzne i wewnętrzne.

W związku z aktualizacją algorytmów Google, wyszukiwarka umieszcza na wysokich pozycjach strony, które przekazują rzetelne informacje zgodne z zasadami E-A-T. Jest to skrót od angielskich słów, które oznaczają wiedzę ekspercką, autorytet i wiarygodność. Zgodnie z tą zasadą treści SEO powinny:

  • opierać się na sprawdzonych źródłach i fachowej wiedzy,
  • być unikalne i tworzone przez specjalistów lub przy współpracy z ekspertami,
  • wzbudzać zaufanie użytkowników oraz wyszukiwarki.

5 zasad, o których musisz pamiętać tworząc teksty SEO

1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Wszystko zaczyna się od pomysłu na tekst. Choć z pewnością dobrze znasz swoją branżę, to w tym przypadku lepiej nie kierować się wyłącznie intuicją. Dlatego, choć inspiracje możesz czerpać z różnych źródeł, to w przypadku treści SEO przy wyborze tematu kieruj się analizą słów kluczowych.

Zapytania stanowią punkt styku pomiędzy stroną a internautą poszukującym treści odpowiadających jego zainteresowaniom i potrzebom. Dlatego wykorzystaj narzędzia do dobierania słów kluczowych, a zyskasz nie tylko punkt wyjścia do tworzenia tematów artykułów pod wyszukiwarkę, ale również podpowiedź, które frazy i w jakim natężeniu warto wykorzystać w tekście.

2. Zadbaj o poprawną strukturę

Sposób, w jaki internauci konsumują treści, przyczynił się do powstania nowych zasad tworzenia tekstów SEO. Odpowiednia konstrukcja artykułów przyciągnie uwagę odbiorców, a co za tym idzie, zapewni wyższą pozycję w wyszukiwarce. Dlatego atrakcyjny wizualnie artykuł ma:

  • długość nie krótszą niż 500 znaków,
  • prawidłowy podział treści z akapitami i nagłówkami,
  • wyróżnienia np. boldowanie, listy, wypunktowania,
  • komponenty wizualne np. zdjęcia, infografiki, video.

Ważnym elementem tekstów pod wyszukiwarki są również ciekawe tytuły powinny być zrozumiałe, kreatywne, pozbawione oklepanych sformułowań i wyróżniające się graficznie. Podobną zasadę warto zastosować do nagłówków i śródtytułów. We wszystkich tych elementach należy zawrzeć słowa kluczowe.

3. Postaw na wartość merytoryczną

Spraw, aby treści były nie tylko przyjazne wyszukiwarkom, ale również przyciągały użytkowników. Pamiętaj, że Google docenia wysokiej jakości teksty zadbaj więc również o wartość merytoryczną. W końcu jakość publikacji świadczy o Twojej wiedzy na temat tego, czym zajmujesz się na co dzień i utwierdza odwiedzających w przekonaniu, że warto skorzystać z Twoich usług lub kupić Twoje produkty.

Na wzrost sprzedaży oferty wpłynie również język korzyści, którego użyjesz w tekstach SEO. Przy jego pomocy pokażesz mocne strony swoich produktów i usług, rozwiejesz obiekcje klientów przed zakupem oraz wpłyniesz na poprawę konwersji. Aby to uzyskać, musisz używać odpowiednich słów, odwoływać się do emocji, pisać krótko i na temat, działać na wyobraźnię i używać konkretów.

4. Pamiętaj o atrakcyjnych meta danych

Meta tytuł (meta title) i meta opis (meta description) to elementy niewidoczne bezpośrednio na stronie internetowej. Odgrywają jednak ważną rolę służą bowiem internautom i robotom wyszukiwarek w rozpoznaniu zawartości danej witryny. Podobnie jak np. lead zachęcają do zapoznania się z całością tekstu. Dlatego też meta dane powinny być intrygujące oraz muszą zachęcać do interakcji, zawierać słowa kluczowe dotyczące treści oraz mieć odpowiednią długość.

5. Stosuj właściwe linkowanie

Wartość tekstów w kontekście SEO zwiększa zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Pierwsze z nich pomaga internautom oraz robotom wyszukiwarek poruszać się po Twojej stronie. Zawarte w tekstach powinny pasować do tematu oraz pojawiać się w formie tekstowej i graficznej. Podobnie jak linkowanie zewnętrzne należy stosować je naturalnie i z umiarem.

Teksty SEO pisać samemu czy zlecić agencji?

Prowadzisz stronę i zastanawiasz się, jak pozyskać teksty SEO? Możesz tworzyć je na własną rękę lub skorzystać z pomocy specjalistów. Agencja WeNet przygotuje angażujące treści, które będą czytać Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu zbudujesz pozytywny wizerunek w sieci, wzmocnisz pozycję kluczowych dla Ciebie fraz i wykreujesz wizerunek eksperta w swojej branży.

A to jeszcze nie wszystko! Poza atrakcyjną treścią pod wyszukiwarki możesz zyskać również szereg działań SEO, które pozwolą osiągnąć przez Twoją stronę WWW jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Wejdź na WeNet.pl i popraw swoją pozycję w Google.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

bedzinski24_kf