Powiat Będzin: Zasady funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie
Zgodnie z § 24 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, 1797, 1829, 1871, 1917 i 1931), informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie PROWADZI BEZPOŚREDNIĄ OBSŁUGĘ INTERESANTÓW W ZAKRESIE ZADAŃ NIEZBĘDNYCH DO ZAPEWNIENIA POMOCY, w tym w szczególności spraw z zakresu:
1. pośrednictwa pracy w tym obsługi wizyt,
2. rejestracji osób (preferowana rejestracja drogą elektroniczną),
3. obsługi spraw dotyczących cudzoziemców,
4. aktywizacji osób zarejestrowanych,
5. obsługi zadań z tzw. Tarczy Antykryzysowej.
OSOBISTA WIZYTA W SIEDZIBIE TUT. URZĘDU MOŻLIWA JEST WYŁĄCZNIE PO UPRZEDNIM TELEFONICZNYM UZGODNIENIU TERMINU WIZYTY Z ODPOWIEDNIM DZIAŁEM!
TELEFONICZNE UMAWIANIE TERMINÓW WIZYT
W celu usprawnienia obsługi interesantów uruchomiliśmy 4 kolejne telefony komórkowe, które posłużą do umawiania terminów wizyt w tut. Urzędzie.
- 729-054-671 Rejestracja, zaświadczenia, zasiłki, wyrejestrowanie
- 729-054-674 Obsługa wizyt, wydawanie skierowań
- 729-054-678 Sprawy dotyczące cudzoziemców
- 729-054-669 Sprawy dotyczące realizowanych instrumentów rynku pracy (dotacje, refundacje, staże, szkolenia) oraz sprawy dot. tzw. Tarczy Antykryzysowej
Osoba wchodząca na teren Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie powinna zachować zasady reżimu sanitarnego tj. mieć poprawnie założoną maseczkę ochronną (lub w inny sposób mieć zakryte usta i nos) oraz zdezynfekować dłonie płynem antybakteryjnym zapewnianym przez tut. Urząd. Budynek Urzędu należy opuścić niezwłocznie po załatwieniu sprawy.
Preferowanymi formami kontaktu z Powiatowym Urzędem Pracy w Będzinie są:
- forma elektroniczna (poczta elektroniczna wysłana na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , ePUAP, portal praca.gov.pl),
- forma pisemna poczta tradycyjna / skrzynka podawcza.
Informujemy, iż przy wejściu do budynku Urzędu wystawiona jest skrzynka podawcza (dostęp do skrzynki podawczej możliwy jest w godzinach pracy Urzędu), do której można składać dokumenty dotyczące prowadzonych przez Urząd spraw. By załatwić inną sprawę niż dostarczenie dokumentów prosimy o napisanie na kartce czego sprawa dotyczy oraz pozostawienia swoich danych kontaktowych tj. imienia, nazwiska, adresu, numeru telefon, adresu e-mail (jeśli Państwo posiadają). Właściwy skontaktuje się z Państwem i poinformuje o sposobie i terminie załatwienia sprawy.
Przypominamy, że celu usprawnienia obsługi interesantów zostało uruchomione 7 stanowisk służących do bezpośredniej obsługi interesantów. Stanowiska rozmieszczone są przy 3 wejściach do Urzędu. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi.
WEJŚCIE GŁÓWNE OD UL. KRASICKIEGO
2 STANOWISKA INFORMACJI
informacja ogólna (w tym prawa i obowiązki osoby zarejestrowanej, możliwości i sposoby rejestracji oraz załatwiania spraw)
składanie wniosków o wydanie zaświadczeń (RP-7, Rejestracji, Statusie osoby bezrobotnej, Ubezpieczeniach zdrowotnych i innych)
WEJŚCIE OD STRONY STAROSTWA - PARTER - SCHODAMI W GÓRĘ
2 STANOWISKA DS. REJESTRACJI
- rejestracja w Urzędzie
- zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczenia
- zmiana danych (np. dowodu/adresu)
STANOWISKO DS. POŚREDNICTWA PRACY I OBSŁUGI SPRAW DOTYCZĄCYCH CUDZOZIEMCÓW
- obsługa wizyt osób zarejestrowanych (wyznaczenie terminów wizyt)
- zgłaszanie oferty pracy
- rejestracja oświadczeń i praca sezonowa dla cudzoziemców
WEJŚCIE OD STRONY STAROSTWA - POZIOM MINUS 1 - SCHODAMI W DÓŁ
1 STANOWISKO DS. FORM SUBSYDIOWANYCH
1 STANOWISKO DS. POŚREDNICTWA PRACY
- podpisywanie umów dotacje, refundacje oraz inne formy subsydiowane
- wydawanie skierowań (praca, staż, szkolenia, PSU i inne)
- przygotowanie Indywidualnego Planu Działania
- podpisywanie umów dot. TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ
Przypominamy najważniejsze numery telefonów DLA OSÓB ZAREJESTROWANYCH
- (32) 729-59-41 oraz (32) 267-30-03 Informacja Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie
- 509-305-921 Infolinia dotycząca rejestracji
- 729-054-665 Infolinia dotycząca ewidencji i świadczeń (zasiłki, wyrejestrowanie)
- 573-205-891 oraz 573-205-892 Infolinia dotycząca potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia - wyznaczenie kolejnego terminu zgłoszenia
- 729-054-662 Infolinia dotycząca form wsparcia dla osób zarejestrowanych (szkolenia, staże, dotacje)
Przypominamy najważniejsze numery telefonów DLA PRACODAWCÓW
- (32) 729-59-41 oraz (32) 267-30-03 Informacja Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie
- 729-054-663 Infolinia dotycząca wsparcia dla pracodawców (doposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, staże, KFS)
- 729-054-664 Infolinia dotycząca cudzoziemców
- 729-054-581 Tarcza Antykryzysowa - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne
- 729-054-582 Tarcza Antykryzysowa - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
- 729-054-583 Tarcza Antykryzysowa - pożyczki dla mikroprzedsiębiorców
- 509-305-813 Infolinia dotycząca składania krajowych ofert pracy oraz informacji o ofertach pracy
Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie
Starostwo Powiatowe w Będzinie, http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/4367-zasady
Autor: krystian