Powiat Będzin: Zasady funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie

4 min czytania

Zgodnie z § 24 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, 1797, 1829, 1871, 1917 i 1931), informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie PROWADZI BEZPOŚREDNIĄ OBSŁUGĘ INTERESANTÓW W ZAKRESIE ZADAŃ NIEZBĘDNYCH DO ZAPEWNIENIA POMOCY, w tym w szczególności spraw z zakresu:

1. pośrednictwa pracy w tym obsługi wizyt,

2. rejestracji osób (preferowana rejestracja drogą elektroniczną),

3. obsługi spraw dotyczących cudzoziemców,

4. aktywizacji osób zarejestrowanych,

5. obsługi zadań z tzw. Tarczy Antykryzysowej.

OSOBISTA WIZYTA W SIEDZIBIE TUT. URZĘDU MOŻLIWA JEST WYŁĄCZNIE PO UPRZEDNIM TELEFONICZNYM UZGODNIENIU TERMINU WIZYTY Z ODPOWIEDNIM DZIAŁEM!

TELEFONICZNE UMAWIANIE TERMINÓW WIZYT

W celu usprawnienia obsługi interesantów uruchomiliśmy 4 kolejne telefony komórkowe, które posłużą do umawiania terminów wizyt w tut. Urzędzie.

  • 729-054-671 Rejestracja, zaświadczenia, zasiłki, wyrejestrowanie
  • 729-054-674 Obsługa wizyt, wydawanie skierowań
  • 729-054-678 Sprawy dotyczące cudzoziemców
  • 729-054-669 Sprawy dotyczące realizowanych instrumentów rynku pracy (dotacje, refundacje, staże, szkolenia) oraz sprawy dot. tzw. Tarczy Antykryzysowej

Osoba wchodząca na teren Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie powinna zachować zasady reżimu sanitarnego tj. mieć poprawnie założoną maseczkę ochronną (lub w inny sposób mieć zakryte usta i nos) oraz zdezynfekować dłonie płynem antybakteryjnym zapewnianym przez tut. Urząd. Budynek Urzędu należy opuścić niezwłocznie po załatwieniu sprawy.

Preferowanymi formami kontaktu z Powiatowym Urzędem Pracy w Będzinie są:

- forma elektroniczna (poczta elektroniczna wysłana na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , ePUAP, portal praca.gov.pl),

- forma pisemna poczta tradycyjna / skrzynka podawcza.

Informujemy, iż przy wejściu do budynku Urzędu wystawiona jest skrzynka podawcza (dostęp do skrzynki podawczej możliwy jest w godzinach pracy Urzędu), do której można składać dokumenty dotyczące prowadzonych przez Urząd spraw. By załatwić inną sprawę niż dostarczenie dokumentów prosimy o napisanie na kartce czego sprawa dotyczy oraz pozostawienia swoich danych kontaktowych tj. imienia, nazwiska, adresu, numeru telefon, adresu e-mail (jeśli Państwo posiadają). Właściwy skontaktuje się z Państwem i poinformuje o sposobie i terminie załatwienia sprawy.

Przypominamy, że celu usprawnienia obsługi interesantów zostało uruchomione 7 stanowisk służących do bezpośredniej obsługi interesantów. Stanowiska rozmieszczone są przy 3 wejściach do Urzędu. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi.

WEJŚCIE GŁÓWNE OD UL. KRASICKIEGO


2 STANOWISKA INFORMACJI

  • informacja ogólna (w tym prawa i obowiązki osoby zarejestrowanej, możliwości i sposoby rejestracji oraz załatwiania spraw)

  • składanie wniosków o wydanie zaświadczeń (RP-7, Rejestracji, Statusie osoby bezrobotnej, Ubezpieczeniach zdrowotnych i innych)

WEJŚCIE OD STRONY STAROSTWA - PARTER - SCHODAMI W GÓRĘ


2 STANOWISKA DS. REJESTRACJI

  • rejestracja w Urzędzie
  • zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczenia
  • zmiana danych (np. dowodu/adresu)

STANOWISKO DS. POŚREDNICTWA PRACY I OBSŁUGI SPRAW DOTYCZĄCYCH CUDZOZIEMCÓW

  • obsługa wizyt osób zarejestrowanych (wyznaczenie terminów wizyt)
  • zgłaszanie oferty pracy
  • rejestracja oświadczeń i praca sezonowa dla cudzoziemców

WEJŚCIE OD STRONY STAROSTWA - POZIOM MINUS 1 - SCHODAMI W DÓŁ

1 STANOWISKO DS. FORM SUBSYDIOWANYCH

1 STANOWISKO DS. POŚREDNICTWA PRACY

  • podpisywanie umów dotacje, refundacje oraz inne formy subsydiowane
  • wydawanie skierowań (praca, staż, szkolenia, PSU i inne)
  • przygotowanie Indywidualnego Planu Działania
  • podpisywanie umów dot. TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ

Przypominamy najważniejsze numery telefonów DLA OSÓB ZAREJESTROWANYCH

  • (32) 729-59-41 oraz (32) 267-30-03 Informacja Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie
  • 509-305-921 Infolinia dotycząca rejestracji
  • 729-054-665 Infolinia dotycząca ewidencji i świadczeń (zasiłki, wyrejestrowanie)
  • 573-205-891 oraz 573-205-892 Infolinia dotycząca potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia - wyznaczenie kolejnego terminu zgłoszenia
  • 729-054-662 Infolinia dotycząca form wsparcia dla osób zarejestrowanych (szkolenia, staże, dotacje)

Przypominamy najważniejsze numery telefonów DLA PRACODAWCÓW

  • (32) 729-59-41 oraz (32) 267-30-03 Informacja Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie
  • 729-054-663 Infolinia dotycząca wsparcia dla pracodawców (doposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, staże, KFS)
  • 729-054-664 Infolinia dotycząca cudzoziemców
  • 729-054-581 Tarcza Antykryzysowa - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne
  • 729-054-582 Tarcza Antykryzysowa - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
  • 729-054-583 Tarcza Antykryzysowa - pożyczki dla mikroprzedsiębiorców
  • 509-305-813 Infolinia dotycząca składania krajowych ofert pracy oraz informacji o ofertach pracy

Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie

Starostwo Powiatowe w Będzinie, http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/4367-zasady

Autor: krystian