Szanowni Państwo! Informujemy, iż Starostwo Powiatowe w Będzinie na bieżąco realizuje zadania, a godziny pracy urzędu pozostają bez zmian.

Jednakże ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną i wzrastające ryzyko zakażenia koronawirusem zalecamy ograniczenie osobistych wizyt do minimum - z pracownikami kontaktować się można drogą telefoniczną, mailową i poprzez ePUAP.

W obu budynkach Starostwa Powiatowego w Będzinie (przy ul. Jana Sączewskiego 6 i ul. Ignacego Krasickiego 17) wystawione są również skrzynki do kontaktu, gdzie bezpiecznie pozostawić można dokumenty.

Jak postąpić na miejscu?
➡️proszę skorzystać z wniosku lub napisać na kartce, czego sprawa dotyczy,
➡️proszę napisać dane kontaktowe - imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail (jeśli Państwo posiadają).
Urzędnik z merytorycznej komórki skontaktuje się z Państwem i poinformuje o sposobie załatwienia sprawy.

Bezpośrednia obsługa mieszkańców odbywa się w budynku przy ul. Ignacego Krasickiego 17 - prowadzona jest w zakresie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom:

- wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych,
- ochrony środowiska,
- geodezji i kartografii,
- gospodarki nieruchomościami,
- administracji architektoniczno-budowlanej.

Działa też punkt kasowy.

Bezpośrednia obsługa mieszkańców odbywa się w budynku przy ul. Krasickiego 17 na parterze.

Osoba wchodząca na teren Urzędu musi mieć założoną maseczkę ochronną (lub w inny sposób mieć zakryte usta i nos), przejść procedurę pomiaru temperatury oraz zdezynfekować ręce płynem antybakteryjnym zapewnianym przez Starostwo.

Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.

Budynek Starostwa należy opuścić niezwłocznie po załatwieniu sprawy.

Pracownicy obsługujący bezpośrednio mieszkańców winni mieć założone maseczki ochronne lub przyłbice oraz rękawiczki jednorazowe.

Poza wymienionymi zadaniami pracownicy wykonywać będą zadania w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów, w tym zakresie podstawowymi formami kontaktu ze Starostwem Powiatowym w Będzinie są:

  • poczta elektroniczna/ePUAP/fax,
  • telefon,
  • forma pisemna - za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • osobista wizyta w siedzibie Starostwa - w sprawie innej niż opisana powyżej, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty.


Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane stanem wyższej konieczności.

Poniżej lista telefonów do najważniejszych komórek Starostwa, gdzie należy dzwonić załatwiając sprawy:

‼️ WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ - (32) 368 07 46 oraz (32) 368 07 09 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

‼️ WYDZIAŁ KOMUNIKACJI – wnioski spraw dotyczących Wydziału Komunikacji dostępne są na stronie BIP Starostwa. Sprawy można załatwiać poprzez platformę e-puap, drogą listową, natomiast informacje telefoniczne pod nr: rejestracja pojazdów; (32) 368 07 95, 97 i 99, prawa jazdy: (32) 368 07 90, transport: (32) 368 07 98 lub mailowo pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

‼️ WYDZIAŁ ARCHITEKTURY - wzory wniosków umieszczono na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa. Wszelkie sprawy można załatwiać drogą listową, bądź poprzez platformę e-puap. Informacji udziela się pod następującymi numerami telefonów:
32 368 07 71 - realizacja inwestycji drogowych
32 368 07 72 - Gmina Będzin
32 778 78 25 - Gmina Czeladź
32 368 07 74 - Gmina Psary
32 368 07 74 - Gmina Wojkowice
32 368 07 73 - Gmina Bobrowniki
32 368 08 06 - Gmina Siewierz
32 368 07 59 - Gmina Mierzęcice, Gmina Sławków, zaświadczenia o samodzielności lokali;

‼️ KASA - wpłaty prosimy dokonywać w formie bezgotówkowej, przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego.

Rachunek - dochody Starostwa Powiatowego w Będzinie - (wpłaty m.in. z tytułu: opłat komunikacyjnych, opłat za wydanie karty wędkarskiej, najmu i dzierżawy oraz sprzedaży majątku Powiatu Będzińskiego)

17 8438 0001 0020 0656 2000 0100 - Bank Spółdzielczy w Będzinie

Rachunek - dochody Skarbu Państwa - (wpłaty m.in. z tytułu rocznych opłat za użytkowanie wieczyste gruntu, trwałego zarządu, czynszu dzierżawnego, najmu oraz bezumownego korzystania z nieruchomości)

46 8438 0001 0020 0656 2000 0160 - Bank Spółdzielczy w Będzinie

Rachunek - Wadia i zabezpieczenia umów

59 8438 0001 0020 0656 2000 0120 - Bank Spółdzielczy w Będzinie

Rachunek - dochody z tytułu opłat geodezyjnych - (wpłaty z tytułu opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne)

38 8438 0001 0020 0656 2000 0110 - Bank Spółdzielczy w Będzinie

‼️WYDZIAŁ GEODEZJI - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

tel.: 32 368 07 65, fax: 32 368 07 64, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Ewidencji Gruntów tel.: 32 368 07 61, 32 368 07 66, fax: 32 368 07 64 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

‼️ GEOLOG POWIATOWY - wszelkie informacje związane z zadaniami z zakresu geologii można uzyskać pod numerem telefonów Wydziału Środowiska i Leśnictwa: 32 368 07 775, 776 oraz 777;

‼️ BIURO GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI - udziela informacji telefonicznie: - w zakresie użytkowania wieczystego, w tym opłat z tego tytułu, służebności tel. 32 368 07 85, - w zakresie sprzedaży, dzierżawy, najmu, wycinki drzew tel. 32 368 07 84, - w zakresie wejść w teren - tel. 32 368 08 07;

‼️ WYDZIAŁ PROMOCJI POWIATU - wszelkie informacje dotyczące spraw związanych z zadaniami Wydziału można uzyskać pod numerem telefonu 32 368 07 40 oraz drogą mailową pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pisma przesyłać można również drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego – ul. Jana Sączewskiego 6, 42-500 Będzin;

‼️ POWIATOWY KONSERWATOR ZABYTKÓW - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

‼️ POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW - Poradnictwo konsumenckie wykonywane jest wyłącznie telefonicznie na nr tel. 32 368 08 03 i mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Formularze wniosków o interwencję konsumencką dostępne są w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego, Będzin, ul. Krasickiego 17 (parter) oraz na stronie internetowej powiatu będzińskiego http://powiat.bedzin.pl/component/content/article/121-starostwo-kat/rzecznik-konsumentow-kat/3432-wniosek-o-interwencje;

‼️ BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - tel.: 32 368 08 05, fax: 32 368 08 05, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

‼️ BIURO OBSŁUGI PRAWNEJ - udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie wyłącznie telefonicznie albo za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość (np. poczta elektroniczna, komunikator internetowy). Więcej informacji można uzyskać pod numerem tel: 32 77 87 884 oraz na stronie www.bip.powiat.bedzin.pl/bipkod/12673897

‼️ BIURO RADY - 32 368 07 06;

‼️ WYDZIAŁ INWESTYCJI, ROZWOJU I NADZORU WŁAŚCICIELSKIEGO - 32 368 07 88;

‼️ WYDZIAŁ ŚRODOWISKA I LEŚNICTWA - wzory wniosków są umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa. Telefony do kontaktu z wydziałem: (32) 368 07 75 oraz (32) 368 07 77.

‼️ WYDZIAŁ KADR I ORGANIZACJI - 32 368 07 19 - sprawy organizacji, 32 368 07 18 - sprawy kadrowe;

‼️ WYDZIAŁ ZDROWIA I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH - wnioski w wersji elektronicznej można pobrać pod adresem http://powiat.bedzin.pl/ngo/171-ngo-kat/305-wid-ngo-art Opłat za dokonanie czynności administracyjnych można dokonać drogą elektroniczną na numer konta Urzędu Miejskiego w Będzinie (wpłaty z tytułu opłaty skarbowej): 56 1050 1142 1000 0023 1332 6106 - ING Bank Śląski S.A. Wnioski wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 32 77 87 820, 32 77 87 828;

Zapraszamy także do zapoznania się z instrukcją korzystania z platformy ePUAP.