Powiat Będzin: Porady dla konsumentów - narzędzia do samodzielnego korzystania

1 min czytania

Epidemia koronawirusa jest trudnym czasem dla wszystkich instytucji udzielających pomocy konsumentom. Wiele branż przeżywa kryzys, wielu przedsiębiorców nie wie jak się odnaleźć w obecnych warunkach. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Pojawia się też wiele sytuacji problematycznych pod kątem prawnym. Odwołane loty i imprezy turystyczne, zamknięte restauracje i galerie, nieczynne prywatne żłobki, przedszkola, kluby czy siłownie, rosnące ceny na półkach sklepowych etc. To tylko niewielka część spraw z jakimi zwracają się do instytucji konsumenckich konsumenci.

Mając na uwadze znaczne obciążenie instytucji konsumenckich w tym czasie konsument może samodzielnie zapoznać się z prawami i obowiązkami z zakresu prawa konsumenckiego, znaleźć odpowiedź na konkretny problem - korzystając z poniższych narzędzi:

  1. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php.

  2. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf

  3. Strona https://e-konsument.com/ - przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innych sprawach niż związane z koronawirusem.

Starostwo Powiatowe w Będzinie, http://powiat.bedzin.pl/, http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/4107-porady-dla-konsumentow-narzedzia-do-samodzielnego-korzystania

Autor: krystian