Pozycjonowanie stron internetowych w kontekście branży e-commerce

2 min czytania
Pozycjonowanie stron internetowych w kontekście branży e-commerce

Kompleksowe działania z zakresu marketingu to niezbędny warunek dla sukcesu każdej bez wyjątku firmy z branży e-commerce. Rozmaitych narzędzi służących do promocji marki jest oczywiście całe mnóstwo. Bez wątpienia kluczowym wśród jest jednak skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Bez skutecznych działań w zakresie pozycjonowania wszelkie inne formy reklamy najpewniej okażą się albo niewystarczająco efektywne z punktu widzenia wyników sprzedażowych albo wręcz kompletnie jałowe. Między z innymi z tego powodu pozycjonowanie w żadnym wypadku nie powinno stanowić tematu, który traktuje się po macoszemu.

Pozycjonowanie stron internetowych z branży e-handlu

Każdy sklep internetowy charakteryzuje się określonym modelem działania, strukturą oferty a także rzecz jasna określoną grupą klientów, którzy stanowią target dla jego oferty. Harmonijne oraz umiejętne zespojenie tych trzech elementów stanowi bazowe kryterium efektywności działań marketingowych.

Co bardzo ważne, odnosi się to również do samego pozycjonowania. Bardzo często przedsiębiorcy są przekonani, że tak naprawdę wystarczy wypromować stronę do słynnego TOP10 Google a wyniki sprzedażowe przyjdą same. Nie jest to jednak strategia, która może znaleźć uzasadnienie w faktach.

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że celem pozycjonowania nie jest tylko i wyłącznie poprawa pozycji strony. Warunkiem wstępnym sukcesu jest dobór odpowiednich fraz kluczowych a także pozycjonowanie stron internetowych na różne rodzaje fraz. Bardzo często spotykanym błędem jest ograniczanie działań z zakresu SEO wyłącznie do pozycjonowania witryny e-sklepu na frazy ogólne. Badania dowodzą jednak, że taka strategia co prawda znacząco zwiększa ruch na stronie, jednak już niekoniecznie musi przekładać się na poprawę wyników sprzedażowych. Dlaczego? Pozycjonowanie na frazy ogólne trafia do bardzo szerokiego grona klientów, ergo utrudnia precyzyjne nacelowanie promocji na grupę docelową. To ostatnie jest możliwe jedynie dzięki uwzględnieniu w procesie pozycjonowania także fraz typu long tail(tzw. pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon) oraz fraz brandowych.

Czy samo pozycjonowanie wystarczy dla poprawy sprzedaży?

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: niekoniecznie. Należy pamiętać, że w obecnych realiach klienci bardzo często korzystają chociażby z porównywarek cenowych. Stąd też warto wdrożyć narzędzia służące monitorowaniu tego rodzaju stron w celu śledzenia oraz analizy poczynań konkurencji.

To jednak jeszcze nie wszystko. Nawet najlepsze pozycjonowanie stron internetowych powinno zostać dopełnione profesjonalną optymalizacją strony. Witryna, która nie jest intuicyjna w obsłudze, jest nieestetyczna i utrudnia klientowi nawigacje z dużą dozą pewności zostanie przez niego szybko opuszczona. Inne wartościowe działania to rzecz jasna promocja w social media a zwłaszcza bardzo popularny ostatnio marketing treści.

Jak więc widać, promocja e-sklepu to proces złożony i wielowymiarowy, który powinien mieć za zadanie nie tylko samo dotarcie do klientów z ofertą, ale również budowanie marki, zachęcenie do zakupów oraz podtrzymywanie relacji z klientami. Dopiero w takim wypadku można mówić o naprawdę kompleksowej strategii marketingowej.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

bedzinski24_kf