Od lutego br. w Powiatowym Urzędzie Pracy został pilotażowo uruchomiony system kolejkowy, który przez najbliższy miesiąc będzie wdrażany w celu osiągnięcia optymalnego rozwiązania. Każdy odwiedzający nas klient, który chce się zarejestrować, otrzymać zaświadczenie lub odbyć spotkanie z doradcą klienta musi pobrać numer z biletomatu znajdującego się w holu głównym.

W biletomacie można pobierać trzy typy biletów:

DORADCA KLIENTA z podziałem na konkretne litery przypisane do nazwiska w celu odbycia wizyty u swojego doradcy klienta np. w celu otrzymania oferty pracy lub stawienia się w wyznaczonym terminie. Pokój 103.

REJESTRACJA – w przypadku klienta który chce się zarejestrować jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracę w Urzędzie Pracy. Pokój 101

EWIDENCJA – w przypadku potrzeby otrzymania zaświadczenia lub decyzji. Pokój 102.

Numery są wywoływane według kolejności pobierania biletów, każdy numer jest wywoływany dwukrotnie. Klienci proszeni są o oczekiwanie na wywołanie w poczekalni holu głównego. Liczba osób w kolejce oraz aktualny numer widnieją na bilecie. Na monitorach rozmieszczonych na terenie Urzędu wyświetlane są wezwania do konkretnych stanowisk obsługi.

Dzięki takiemu rozwiązaniu wprowadzona zostanie większą poufność obsługi klientów.

Możliwość pobierania biletów do Rejestracji klientów kończy się na 1 godzinę przed zamknięciem Urzędu, zaś ewidencja i doradztwo klienta na 30 minut. Wiąże się to z czasem potrzebnym na obsługę zgłoszeń wpływających drogą elektroniczną. Jednocześnie zachęcamy do korzystania z tego sposobu obsługi.

Prosimy Państwa o wyrozumiałość w etapie wdrażania systemu, licząc że po pierwszym okresie będzie on funkcjonował bez żadnych zakłóceń i znacznie usprawni nie tylko pracę, ale i czas oczekiwania na wizytę w Urzędzie Pracy.

Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie